Τρίτη, 14 Ιουνίου 2011

Αχ. Λαζάρου: "Ελληνισμός και λαοί της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Διαχρονικές και Διεπιστημονικές διαδρομές"



Της Θωμαϊδος Παριανού

Ο Οργανισμός για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας (ΟΔΕΓ Αθηνών) πραγματοποίησε την παρουσίαση του τετράτομου συγγράμματος (2.900 σελ.) του Ρομανιστή-Βαλκανολόγου, Αχιλλέως Γ. Λαζάρου, με τίτλο:

«Ελληνισμός και Λαοί της 
Νοτιοανατολικής Ευρώπης - Διαχρονικές και Διεπιστημονικές Διαδρομές».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 4 Μαΐου 2011 και ώρα 19.30 στην αίθουσα «Δελφοί» του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών (Σίνα και Δαφνομήλη 1Α). 

Το έργο παρουσίασαν (κατά σειράν) οι: 
- Θεόδωρος Τζώνος (τ. Αντιπρύτανης Παντείου Πανεπιστημίου) 
- Βασίλης Σηφακάκης (Φιλόλογος - Θεολόγος - τ. Λυκειάρχης) 
- Βασίλης Φίλιας (τ.Πρύτανης Παντείου Πανεπιστημίου)
- και ο συγγραφέας του έργου Αχιλλεύς Γ. Λαζάρου

Την εκδήλωση συντόνισε ο Πρόεδρος του ΟΔΕΓ Κωνσταντίνος Καρκανιάς
Μετά την εισαγωγή του κ. Κ. Καρκανιά, o οποίος εξήγησε ότι ο ΟΔΕΓ αποφάσισε να παρουσιάσει το σύγγραμμα του κ. Α. Λαζάρου επειδή, μεταξύ των άλλων, υπάρχει κοινή αναφορά στην γλώσσα, ο λόγος δόθηκε στους κύριους ομιλητές.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΖΩΝΟΣ:
Μίλησε για την γνωριμία και την κοινή αγωνιστική πορεία του με τον κ.Α.Λαζάρου στο λεγόμενο ‘Μακεδονικό’ και, γενικά, στα εθνικά θέματα. 
Το τετράτομο έργο του προσφέρει παρουσιάζει προσέγγιση ιστορική, εθνολογική, γλωσσολογική κλπ και, γενικά, ζητήματα που άπτονται του Γένους των Ελλήνων., την συγκρότηση της Ελληνικής κοινωνίας και του νεώτερου Ελληνικού Κράτους. 

Επίσης, το έργο αναφέρεται και στη σχέση της Ελλάδας με τους γειτονικούς λαούς, στις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις και στη συμβολή της Ελλάδας στον ευρύτερο Ευρωπαϊκό πολιτισμό και στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.
Είναι επίσης μία απάντηση στην επιχειρούμενη αποδόμηση του Έθνους των Ελλήνων, που προσπαθεί να επιφέρει η πολύ – πολιτισμικότητα με διάφορα επιστημονικοφανή και ατεκμηρίωτα επιχειρήματα και μεθοδεύσεις.. 

Υπάρχει, σε αυτό το έργο του, πλήθος παραπομπών βιβλιογραφίας, με σχολαστική ακρίβεια, σε προγενέστερους και σύγχρονους συγγραφείς. Αυτός ήταν ο λόγος που έγινε στόχος κριτικών, συνήθως ατεκμηρίωτων, συχνά αντιδεοντολογικών ή και αήθων. ‘Προκαλεί’ με το να δηλώνει ότι οι Βλάχοι είναι Έλληνες [ο ίδιος είναι Βλάχος] αυτούς που επιμένουν ότι οι Βλάχοι είναι ‘μειονότητα’, εμμένοντας στον ετεροκαθορισμό τους και όχι στον αυτοκαθορισμό τους (όπως κάνουν για τις άλλες αλλογενείς μειονότητες).

ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΗΦΑΚΑΚΗΣ:
Με το έργο αυτό ο Αχ. Λαζάρου αναδεικνύεται σε πρωτοπόρο αγωνιστή διασφαλίσεως των Εθνικών μας συμφερόντων, απέναντι σε εκείνους, οι οποίοι, παραχαράσσοντας την Ιστορία, κάνοντας περισσότερο προπαγάνδα παρά επιστημονική έρευνα, θέλουν να παρουσιάσουν ότι οι μισοί Έλληνες δεν είναι Έλληνες αλλά μέλη μειονοτικών ομάδων, Βουλγάρων, Ρουμάνων, Αλβανών, Σέρβων, Τούρκων…

Απέναντι, λοιπόν, σ’ αυτούς, ο Αχ. Λαζάρου, που είναι σήμερα ο πλέον ειδικός Έλληνας επιστήμονας και διανοούμενος, όντας και αυτός Βλάχος την καταγωγή, διαλύει την φαιά προπαγάνδα εις βάρος της χώρας μας, ρίχνοντας το φως της αληθείας με το πολύπλευρο και βαθυστόχαστο πνευματικό του έργο, το οποίο καλύπτει όλο το φάσμα των Εθνικών μας θεμάτων. Κατ’αυτόν τον τρόπο δίνει, με θάρρος και τόλμη, αποστομωτική απάντηση, επιστημονικά τεκμηριωμένη, σ’ όλη αυτή την χαλκευμένη και πληρωμένη προπαγάνδα εις βάρος της χώρας μας.

Στο τετράτομο έργο του ο Αχ. Λαζάρου ασχολείται πραγματικά με όλα τα Εθνικά μας θέματα. Κυρίαρχη θέση κατέχει, βέβαια, το «Κουτσοβλαχικό» ζήτημα, η ιστορία των Αρμάνων, των Βλάχων, οι οποίοι αποδεικνύεται με πλήθος επιστημονικών τεκμηρίων, ιστορικών και γλωσσικών μαρτυριών ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνισμού. Άλλα θέματα είναι το Βορειοηπειρωτικό, το λεγόμενο ‘Μακεδονικό’, η Επανάσταση του 1821, τον Μακεδονικό Αγώνα, τον πόλεμο του 1912 και το έπος του 1940,  
Ως γνήσιος Φιλόλογος, τον απασχολεί ιδιαίτερα η Ελληνική γλώσσα, στην οποία αφιερώνει σχεδόν ολόκληρο τον πρώτο τόμο του έργου του. Ο αναγνώστης του έργου, πέρα από τη γνώση που θα αποκτήσει με την ανάγνωση του έργου, θα γνωρίσει και έναν ακαταμάχητο, ασυμβίβαστο, αδιάφθορο αγωνιστή προασπίσεως των Εθνικών μας θεμάτων, έναν γενναίο μαχητή της ελληνικής ιδέας, που καρπός του αγώνα του είναι αυτό το μνημειώδες έργο, που δεν πρέπει να λείπει από καμιά βιβλιοθήκη.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΙΛΙΑΣ:
O B.Φ. επεσήμανε ότι, μετά την πτώση της δικτατορίας, οι σημερινοί Πανεπιστημιακοί καθηγητάδες απλά, φέρουν τον τίτλο του πανεπιστημιακού καθηγητή, είναι δηλαδή τιτλούχοι, οι οποίοι, το κενό της γνώσης που έχουν προσπαθούν να το συγκαλύψουν με το να προσδίδουν στον εαυτό τους τον χαρακτηρισμό του ‘προοδευτικού’. Έτσι, θέλουν να δείξουν ότι έχουν μία παγκόσμια οπτική των πραγμάτων και εκφράζουν το αύριο και όσοι έχουν άλλη άποψη από αυτούς είναι πεπαλαιωμένοι, καθυστερημένοι και αντιδραστικοί και εκφράζουν το χθες.

Μη έχοντας εθνική συνείδηση, σκόπιμα και συστηματικά διαστρεβλώνουν την Ιστορία και επικεφαλής αυτών βρίσκεται ο πολύς ΘΑΝΟΣ ΒΕΡΕΜΗΣ (η θεία – Όλγα που ξέρει), ο οποίος εκφράζει την Ιστορία με τρυφηλότητα, όπου χρησιμοποιείται κατά κόρον η προβολή του ελάσσονος για να καταπλήξει το μείζον, δηλ. η απαξίωση των ΣΟΒΑΡΩΝ ιστορικών γεγονότων. Ειδικά το βιβλίο του Θ.Β.για τον Νταβούτογλου είναι ένα κάρο ασυναρτησίες που δείχνουν ότι ο άνθρωπος ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, αλλά προβλήθηκε κατά κόρον από την ΕΛΙΑΜΕΠ. Προσπαθούν (και αυτό το είδαμε στο ‘σήριαλ’ του ΣΚΑΊ΄ 1821) να αποδείξουν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες είμαστε ένα συνονθύλευμα λαών, χωρίς εθνική ταυτότητα, κατσαπλιάδες που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η απόκτηση ΛΕΙΑΣ.

Αυτού του είδους η απαξίωση εξυπηρετεί, εμμέσως πλην σαφώς, μία επάνοδο στην λογική της καθυποταγής μας στα μεγάλα διεθνή κεφαλαιοκρατικά συμφέροντα, όπως το μνημόνιο και την κατάργηση της αυτοτέλειας του Ελληνικού λαού.

ΑΛΛΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΙΛΙΚΤΗ, όπως ακριβώς την εκφράζει στο βιβλίο του ο κ. Α. Λαζάρου, ο οποίος ερεύνησε και απέδειξε την Ελληνικότητα αυτών που οι Νεοταξίτες θέλουν, ντε και καλά, αλλοεθνείς ‘μειονότητες’ : τους Βλάχους (Βλάχος και ο ίδιος), τους Αρβανίτες και τους Πομάκους. Για αυτό και το υπό παρουσίαση έργο του είναι επιθετικό, γιατί και η αλήθεια είναι επιθετική 
Το έργο του κ. Α. Λαζάρου είναι η γραμμή ανασχέσεως, έναντι των δυνάμεων αυτών. Θεμελιώνει, με απόλυτη αυστηρότητα, τα στοιχεία τα οποία συγκροτούν την συνοχή του Ελληνικού Λαού, στο σύνολό του. Κάνει έρευνα πηγών, και εκθέτει τα γεγονότα με βάση τους παράγοντες που εκθέτουν το ιστορικό – κοινωνικό γίγνεσθαι (ιδεολογικοί, θρησκευτικοί, οικονομικοί , πολιτιστικοί, κ.ο.κ). 
Αυτά είναι τα στοιχεία που δίνονται σαν υλικό, με βάση το οποίο επέρχεται αυτή η συγκόλληση, η συνοχή ενός λαού σαν μία ενότητα. Στο έργο, αυτά τα στοιχεία παρατίθενται κατά τρόπο ανάγλυφο και απολύτως σαφή και με απόλυτη επιστημονική εγκυρότητα.

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΛΑΖΑΡΟΥ
Η τετράτομη συγγραφή, σε γενικές γραμμές, βασίζεται στην ύλη την οποίαν η Σορβόννη, το τέταρτο πανεπιστήμιο ακριβώς, του εμπιστεύθηκε την διδασκαλία, πριν από μισό σχεδόν αιώνα.. Κατά το μεταξύ διάστημα, η ύλη ανανεωνόταν με συνεχείς έρευνες και εκδόσεις, χάρη σε τοπικά, περιφερειακά και διεθνή συνέδρια. 

Για την επανέκδοση, όμως, της διάσπαρτης ιστορικής ύλης, αφορμή έδωσε το Κέντρο για την Δημοκρατία και την Συμφιλίωση στην Ν.Α Ευρώπη, Μ.Κ.Οργανισμός ., ο οποίος εδρεύει στην Θεσσαλονίκη και του οποίου πρώτος πρόεδρος διετέλεσε ο Μάθιου Νίμιτς, ο νυν ειδικός μεσολαβητής του ΟΗΕ για την εξεύρεση αποδεκτού ονόματος του κράτους των Σκοπίων Πάντως, η σκοπιμότητα του Κέντρου, όπως διατυπώθηκε (για την Δημοκρατία….κλπ) συγκινεί όλους, όσους εμφορούνται από δημοκρατικά και ανθρωπιστικά συναισθήματα, όμως ο Οργανισμός, ανερυθρίαστα, φανερά, αμφισβητεί την Ελληνική ενθοπολιτιστική διάσταση και ιστορική συνέχεια της Μακεδονίας. 

Επιπλέον, ο Οργανισμός αυτός προπαγανδίζει την ύπαρξη ξεχωριστής Μακεδονικής εθνικής οντότητας, και αδιαφορεί για το πλήθος εγκρίτων συγγραφών αναιρετικών της προπαγάνδας, Εξίσου με την παραποίηση της αλήθειας επί του Μακεδονικού ζητήματος, επιμεμπτή είναι και η παραγνώριση, η αποσιώπηση διαχρονικών επικοινωνιών Ελλήνων με λαούς της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης στην απώτερη αρχαιότητα, Ρωμαιοκρατία, Βυζαντινή περίοδο, εν μέρει δε και τους νεωτέρους χρόνους.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι, ενώ υπάρχει πλήθος Ελληνικών ευρημάτων καθώς και πλήθος μελετών διακεκριμένων ξένων επιστημόνων της Ν.Α. Ευρώπης σε Αλβανία, Βουλγαρία, Κροατία, Σερβία, Ρουμανία κλπ για την Ελληνική επίδραση στις χώρες τους, εντούτοις ΔΕΝ υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Ελληνική βιβλιογραφία. 
Να προσθέσουμε επίσης ότι πολλοί από τους προαναφερθέντες ξένους επιστήμονες έχουν εκφράσει την ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ τους για την πολιτιστική και πολιτισμική επίδραση του Ελληνικού πολιτισμού στις χώρες τους, η οποία δεν έπαψε υφιστάμενη και μετά την πτώση της Κων/λεως. Ειδικά, στις Παραδουνάβιες περιοχές έχουμε ‘Βυζάντιο, μετά το Βυζάντιο’ (Υψηλάντηδες κλπ}.

Οι Έλληνες περιδιαβαίνουν την Ν.Α.Ευρώπη από τον 17ο έως 15ο αιώνα ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ, αλλά και ιχνηλατούνται και σε σημεία βορειότερα της Ν.Α. Ευρώπης και πολύ παλαιότερα, ήδη από την εποχή του Δευκαλίωνος, πατέρα του Έλληνος. 
Υπάρχουν πλήθος μελέτες και διαλέξεις διακεκριμένων, ως επί το πλείστον ξένων, επιστημόνων για τα θέματα αυτά Οι Έλληνες των περιοχών αυτών, όμως, για να επιβιώσουν από τους διάφορους κατακτητές, εκλατινίζονται, εκσλαβίζονται, εκτουρκίζονται ή, τρισχειρότερα, εξισλαμίζονται.

Τι από όλα τα προηγούμενα περιέχει το τετράτομο (έργο) του [προαναφερθέντος] Κέντρου [για την Δημοκρατία και την Συμφιλίωση κλπ] ? ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ. Τις πταιει που δεν έχει? Η εξαίρετη συνάδελφος του κ. Λαζάρου, κ. Ευδοξία Αυγουστίδου, σε άρθρο της πρόσφατο επιγραφόμενο «Κραυγή Αγωνίας για τα Εθνικά Θέματα» αποκαλύπτει. «Επικεφαλής της εργασίας του τετράτομου (έργου) του Κέντρου, τέθηκε ο κ.Βερέμης, Πρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ και του ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ». Είναι ακριβώς ο άνθρωπος που, μαζί με μερικούς άλλους (μεταξύ αυτών και καθηγήτριες) δεν δέχονται την ύπαρξη του κρυφού σχολειού. Δικάστηκε ένας Λυκειάρχης επί πολλά έτη (επειδή υποστήριζε την ύπαρξη κρυφού σχολειού) και χρειάσθηκε να βρεθεί Γενικός Επιθεωρητής στην Μακεδονία ο κ. Λαζάρου, για να τον απαλλάξει. Ο κ.Βερέμης ειρωνεύεται την ύπαρξη του κρυφού σχολειού, πάρα τις σοβαρές και αξιόπιστες μαρτυρίες που υπάρχουν για την ύπαρξή του.

Μετά το τέλος της ομιλίας του κ. Α. Λαζάρου, η κ.ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΗ, 
Μέλος του Συντονιστικού Συμβουλίου του Απόδημου Ελληνισμού Ευρώπης (η οποία μένει μόνιμα στην Ρώμη) απηύθυνε ένα χαιρετισμό: μίλησε για την ίδρυση, τις ομογενειακές οργανώσεις, τις δραστηριότητες και τους σκοπούς του ΣΑΕ. Κλείνοντας την ομιλία της, η κ.Κατ..Γιαννάκη αναφέρθηκε στο πολύ μεγάλο πρόβλημα σχετικά με τις έδρες των Ελληνικών στις χώρες της Ευρώπης και ευχαρίστησε τον κ. Λαζάρου και τον ΟΔΕΓ για τις προσπάθειες που κάνουν για την διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας και του Πολιτισμού στην Ευρώπη.

Ακολούθησε βράβευση του κ. Α.ΛΑΖΑΡΟΥ από τον ΟΔΕΓ, που βασιζόταν στην απονομή μίας τιμητικής πλακέτας (δια χειρός του ΓΓ της ΟΔΕΓ, κ.Γεωργ.Παυλάκου) για την προσφορά του στα Ελληνικά Γράμματα και στην ανάδειξη της Ελληνικής παρουσίας στον χώρο της Ν.Α.Ευρώπης. Το Δ.Σ. της ΟΔΕΓ επίσης απεφάσισε να ανακηρύξει εγγράφως τον κ.Α. ΛΑΖΑΡΟΥ, επίτιμο και ισόβιο μέλος του Δ.Σ. του ΟΔΕΓ για την πολύ μεγάλη συμβολή του και τις προσπάθειες του για την διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας. Την απονομή του σχετικού εγγράφου έκανε ο Αντιπρόεδρος του ΟΔΕΓ κ. Β. Σηφακάκης, και αυτό ήταν και η τελευταία πράξη της εκδήλωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η κόσμια κριτική και η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των σχολιαστών είναι σεβαστή. Σχόλια τα οποία υπεισέρχονται σε προσωπικά δεδομένα ή με υβριστικό περιεχόμενο να μην γίνονται. Τα σχόλια αποτελούν καθαρά προσωπικές απόψεις των συντακτών τους. Οι διαχειριστές δεν ευθύνονται σε καμία περίπτωση για τυχόν δημοσίευση υβριστικού ή παράνομου περιεχομένου στα σχόλια των αναρτήσεων.Τα σχόλια αυτά θα διαγράφονται με την πρώτη ευκαιρία.