Για τα δεκάχρονα του Κέντρου Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων (ΚΕΜΟ), που πρόσφατα παρουσιάσθηκαν πανηγυρικά και ωραιοποιημένα στην Ελευθεροτυπία (23.12.2006, 66-67), οπωσδήποτε χρειάζονται συγκεκριμένες παρατηρήσεις ή και υπομνήσεις.
Προλογικά οι πρωτεργάτες του ΚΕΜΟ αυτοχαρακτηρίζονται σαν επιστήμονες, που «επιχειρούν να συζητήσουν σοβαρά περί μειονοτήτων», αφήνοντας να νοείται το αντίθετο για όσους πριν από αυτούς ασχολήθηκαν, αν και ομολογουμένως είναι διαπρεπείς και κατ' ακολουθίαν πασίγνωστοι, π.χ. Ε. Stanford, G. Amadori-Virgili, A. Wace - M. Thompson, J. Cvijic, D. Popovlc, VI. Skaric, P. Skok, AI. Randa, I. Coteanu, A. Mirambel, P. Lemerle, A. Blanc, M. Sivignon, E. Condurache, S. Baud-Bovy, A. Trudgill, F. Papazoglou, C. Poghire, H. Richter...
Στον επίλογο παραθέτουν ερμηνείες των εμποδίων ή δυσχερειών, που συνάντησε το ΚΕΜΟ παρά την κρατικοδίαιτη και ευρωδίαιτη διαβίωση του, πασχίζοντας μάταια για τον προσεταιρισμό διγλώσσων (Βλάχων, Αρβανιτών...), μεμονωμένων φυσικών προσώπων, προ πάντων δε νομικών (σωματείων, συλλόγων, συνδέσμων...). Αλλά κατάφερε το παντελώς απευκτέο και απροσδόκητο για το ίδιο, την επίσπευση της αντιστάσεως τους!
Για την πρώτη απόπειρα του στη Λάρισα, γνωστή πια σαν «Βλαχοπαρασυναγωγή άνευ Βλάχων», της οποίας η αποτυχία αποδόθηκε στην τοπική εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας Ελευθερία, ο Λαρισαίος, ακριβέστερα δε Αμπελακιώτης, Αντώνης Καρκαγιάννης, γνώστης του θέματος, με άρθρο του, επιγραφόμενο «Αγαπητοί σύντροφοι του ΚΕΜΟ», τους πληροφορούσε: «Οι Βλάχοι δεν είναι μειονότητα ούτε μειονοτική ομάδα». Επιπρόσθετα, θέτοντας εντός εισαγωγικών τον όρο «συνέδριο», ο Καρκαγιάννης προβαίνει και στην επόμενη υπενθύμιση: «Ερήμην, λοιπόν, των Βλάχων, το ΚΕΜΟ οργάνωσε στη Λάρισα ένα παράδοξο συνέδριο μελέτης της βλαχικής γλώσσας. Το συνέδριο ήταν σχεδόν μυστικό και οπωσδήποτε συνωμοτικό. Δεν προαναγγέλθηκε, δεν εστάλησαν προσκλήσεις και δεν έγινε σε μεγάλη αίθουσα αλλά σε ξενοδοχείο και ουδείς επίσημος προσεκλήθη. Κάλεσαν όμως μερικούς ξένους, οι οποίοι, όταν ρωτήθηκαν, δήλωσαν ότι έτυχε να βρεθούν, τυχαία έμαθαν για το συνέδριο και ήρθαν στη Λάρισα να το παρακολουθήσουν» (Η Καθημερινή, 21.6.1988,15).
Ως προς το «τυχαία» ο Διαμαντής Σεϊτανίδης αποκαλύπτει: «Στο περιβόητο συνέδριο πήραν μέρος και άτομα που στο παρελθόν «εργάσθηκαν εις βάρος της Ελλάδας». (Η Βραδυνή της Κυριακής, 19.7.1998,5). Ο δε πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Πολιτισπκών Συλλόγων Βλάχων (ΠΕΠΣΒ) καθηγητής Φώτης Κιλιπίρης προσθέτει: «Γνωρίζουν, αλήθεια, οι διοργανωτές της συνάντησης ότι αριθμός των προσκεκλημένων τους του εξωτερικού είναι τα τελευταία λείψανα της Σιδηράς Φρουράς του Αντωνέσκου, οι οποίοι τότε κόβαν και ράθαν ως Ρουμάνοι, ενώ τώρα μας παρουσιάζονται ανά την Ευρώπη ως Βλάχοι». Ταυτόχρονα καταγγέλλει διερωτώμενος: «Ονόματα, όπως Περιφάν, Σαμαράς, Παιδιώτης, αλήθεια, επιστημονικά τι ανππροσωπεύουν;» (Ελευθερία Λαρίσης, 9.6.1998).
Ο πρώτος, πολύδραστος ως ισόβιος πρόεδρος της Association des Francais Aroumains (Α.F.Α.) και οπαδός Antonescu, επί δεκαετίες προπαγανδίζει με γαλλόγλωσσο και γερμανόγλωσσο φυλλάδιο εθνότητα Βλαχική στην Ελλάδα δημογραφικού δυναμικού 1.500.000 μελών ! Ο δε τρίτος, που άχρι θανάτου διέδιδε ψευδέστατα μέσω ειδικής σελίδας περιοδικού παγκόσμιας εμβέλειας ότι στην Ελλάδα συντελείται γενοκτονία Βλάχων, δικαιολόγησε την παρουσία του στο «συνέδριο» του ΚΕΜΟ σαν γραμματέας της Εταιρείας Αρωμάνικου Πολιπσμού (ΕΑΠ), με έδρα την Αθήνα. Ωστόσο, όταν επιδιώχθηκε η ένταξη της ΕΑΠ στην ΠΕΠΣΒ και, κατά πάγια διαδικασία, απαιτήθηκε κατάθεση αντιγράφων Καταστατικού και Μητρώου, διακόπηκε πάραυτα η επικοινωνία εξ αιτίας της επιβεβλημένης γνωστοποιήσεως του κοινού μυστικού, δηλαδή, ότι όλοι-όλοι είναι «τρεις κι ο κούκος»! Εξ ίσου ευεξήγητα αποκλείσθηκαν από το «συνέδριο» του ΚΕΜΟ όλοι οι σύλλογοι Βλάχων, πάμπολλοι, που εδρεύουν στη Λάρισα και σε κωμοπόλεις του νομού (Φαλάνη. Αμπελώνα, Τύρναβο, Αργυροπούλι, Ελασσόνα, Λιβάδι Ολύμπου...). Διότι διατρανώνουν την ελληνικότητά τους, διαπιστωμένη και από την ακραιφνή ρουμανική επιστήμη (Ελλοπία, 6.5.2003, 52-56).
Αλλά περισσότερο αποκαλυππκός εμφανίζεται ο πρόεδρος της ΕΑΠ Σωτήριος Μπλέτσας, συνυπογράφοντας σαν Ρουμάνος της Αθήνας(!) με Ρουμάνους της Διασποράς επιστολή προς τον πρόεδρο των Η ΠΑ G. Bush υπέρ του τέως βασιλιά Μιχαήλ Α' της Ρουμανίας, επίκειμένης της εισόδου της στην Ευρωπαϊκή Ενωση (Ε.Ε.). Μάλιστα χωρίς τον παραμικρό δισταγμό, μολονότι κατάγεται από υπέροχο Βλαχοχώρι του Ασπροποτάμου, το Γαρδίκι του νομού Τρικάλων, και κατά μαρτυρία συγχωριανού του (Γαρδικιώτικα Νέα, 3.2006, 4) έχει κοινή καταγωγή με τον εθνικό ποιητή Σπύρο Ματσούκα (1870-1928), ο οποίος μετά τον Ατυχή Πόλεμο του 1897 με περιοδείες στην τότε ελεύθερη Ελλάδα και απαγγελίες πατριωτικών - εννοείται ελληνικών- ποιημάτων επιδόθηκε στην αναπτέρωση του κλονισμένου ηθικού των Ελλήνων, συνάμα δε με εκκλήσεις προς τους ομογενείς του εξωτερικού διενήργησε εράνους και πραγμάτωσε την αγορά του αντιτορπιλλικού «ΝΕΑ ΓΕΝΕΑ». Επίσης κατά τις προετοιμασίες των απελευθερωπκών πολέμων 12-13 εγκαινίασε και σειρά ομιλιών στα παραμεθόρια, όπου προφανέστατα παρατάχθηκαν και Ασπροποταμίτες, για χάρη των οποίων βροντοφωνούσε:
Παιδιά απ' τον Ασπροπόταμο κι' απ' το τρανό Γαρδίκι, κι' απ' της Μουτσιάρας τις σπηλιές λεβέντες παλληκάρια...
Οι Γαρδικίώτες Αθήνας και Πειραιά γιόρτασαν μεγαλοπρεπώς το Ιωβηλαίον της Αδελφότητάς τους (1956-2006) και ανεμνήσθησαν των τιμημένων προγόνων τους, των παραδόσεων, εθίμων, ηθών, ιστορίας και πολιτισμού της γενέτειρας τους, συλλήβδην δε των Ελληνογενών Βλάχων. Στο έγχρωμο πανηγυρικό τεύχος της περιοδικής εκδόσεως τους δεν διακρίνεται ίχνος Μπλέτσα, αν και χρονικά συμπίπτουν και τα δικά του πενηντάχρονα. Βεβαιότατα, επειδή απαρέσκουν οι δραστηριότητές του. Μόλις στις Ευρωεκλογές 2004 ήταν υποψήφιος με το «Ουράνιο Τόξο», που σημαίνει άρνηση της ελληνικότητας των Βλάχων. Το 2005 έστειλε σε φυσικά πρόσωπα και συλλόγους τραγελαφικό Δελτίο Τύπου (166, Μάρτιος), δίγλωσσο(!), στα Βλάχικα και στα Ελληνικά, υπαγορεύοντας διδασκαλία των πρώτων στην Ελληνική Εκπαίδευση. Ελαβε δε και δέουσα απάντηση από τον κοντοχωριανό του επίκουρο καθηγητή της Χειρουργικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, καρδιοχειρουργό, Γεώργιο Τόλη: «...Δεν μπόρεσα να κατανοήσω το αριστερό «βλάχικο» μέρος του «Δελτίου» σας ακριβώς επειδή είναι γραμμένο σε μια κατασκευασμένη, άγνωστη σ' εμένα, «λατινογενή» διάλεκτο που δεν ανταποκρίνεται στους βλάχικους ήχους και φθόγγους που γνωρίζω. Η προσπάθειά σας να γράφετε στα βλάχικα σήμερα, ενώ αυτό ουδέποτε επιχειρήθηκε επί ολόκληρους αιώνες μέχρι τώρα, υποδηλώνει επιθυμία δημιουργίας τεχνητής και ανύπαρκτης γλωσσικής μειονότητας στην Ελλάδα. Η προσπάθειά σας δεν εξυπηρετεί κανένα εθνικό σκοπό. Και εννοώ Ελληνικό σκοπό. Δεν επιθυμώ να γίνω παραλήπτης παρομοίων κειμένων σας στο μέλλον. Ζητώ συγγνώμην αν σας δυσαρέστησα» (Ηπειρωτικό Ημερολόγιο 2005, 303-304).
Επίσης ανένδοτη αντίδραση εκδηλώνεται και από νομικά πρόσωπα. Σε συνεργασία με την Ένωση Βλάχων Επιστημόνων (Ε Β Ε) και το δίκτυο των Δημάρχων και Προέδρων των Βλαχοφώνων Κοινοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολίπστικών Συλλόγων Βλάχων (ΠΟΠΣΒ) καλεί τα μέλη της ανά την Ελλάδα να επιστρέφουν ως απαράδεκτη κάθε επιστολή της Εταιρείας Αρωμάνικου (Βλάχικου) Πολιτισμού (ΕΑΠ) του Μπλέτσα. Με την ίδια δε αποφασιστικότητα η ΠΟΠΣΒ εξουθένωσε και την αλλοδαπή εφεδρεία του ΚΕΜΟ, τον «Διερμηνέα και Καθηγητή Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο του Μύνστερ Γερμανίας», ήδη Βιέννης, σπουδαρχίδη Thede Kahl, χαρακτηρίζοντάς τον persona non grata, ανεπιθύμητο πρόσωπο, με μακροσκελέστατη εγκύκλιο (Τρικαλινά, 25,2005, 407-412). Διότι προκλητικά μεθοδεύει τον εθνολογικό διαχωρισμό των Βλάχων από τον Ελληνισμό προβάλλοντάς τους «με το ζόρι μειονότητα!», αν και τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ελλάδα ο γερμανός καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Mannheim Heinz Richter σε όλους τους τόνους διαβεβαιώνει: «...Δεν είναι αποδεκτή η ύπαρξη αρωμανικής μειονότητας... Οι Βλάχοι έχουν ελληνική ταυτότητα... Οι Βλάχοι είναι από κάθε άποψη Έλληνες...» (Athener Zeitung, 1.11.1994).
Το ΚΕΜΟ και ο Kahl αντιτίθενται στην ομόθυμη βούληση των Βλάχων, η οποία - κατά τον Arnold Toynbee, αναφερόμενο στους Αρβανίτες και στους Βλάχους - αρκεί να θεωρούνται Έλληνες «...μια και οι ίδιοι αισθάνονται ότι είναι Έλληνες, παρά το ότι η μητρική τους γλώσσα δεν είναι ελληνική». Ούτε άλλως τε κατά τον πληρωμένο, όπως αναφέρεται και σε ρουμανικές εγκυκλοπαίδειες, προπαγανδιστή G. Weigand (Οι Αρωμάνοι, 48), «διδάσκαλο» του Kahl, η επιστήμη βασίζεται στη μητρική γλώσσα για την εθνότητα.
Αποτολμώντας το ΚΕΜΟ την υποτίμηση της νοημοσύνης των Λαρισαίων στο σύνολο και την αγνόηση της παρακαταθήκης του συντοπίτη τους Κωνσταντίνου Μ. Κούμα (1777- 1836), πρώτου Νεοέλληνα ιστορικού, διδάκτορα γερμανικών πανεπιστημίων και αντεπιστέλλον μέλος των Ακαδημιών Βερολίνου και Μονάχου, συγγραφέα πέρα των άλλων και δώδεκα τόμων Ιστοριών, όπου διεξοδικά εξηγούνται το όνομα Βλάχος, η γένεση της Βλαχικής και η καταγωγή των χρηστών της, ότι αδιαμφισβήτητα είναι «Έλληνες το γένος», οι Λαρισαίοι Βλαχόφωνοι και μη, κατάλαβαν το διαπραττόμενο έγκλημα καθοσιώσεως και εξεγέρθηκαν. Αν επρόκειτο για άδολο ενδιαφέρον διερευνήσεως, η εκδήλωση θα αφιερωνόταν δικαιωματικά στον Κούμα, ο οποίος επί πλέον επεξηγεί: «Συμπεριφέρονται (οι Βλάχοι) αδέλφικώς με τους Γραικούς ως Γραικοί και δεν δείχνουν ούτ' εκείνοι ούτε ούτοι καμμίαν εθνικήν διαφοράν προς αλλήλους, καθώς τω όντι είναι αμφότεροι οι λαοί μιας πατρίδος τέκνα και των αυτών προγόνων απόγονοι».
Το ΚΕΜΟ δεν συγχωρείται να είναι ανενημέρωτο στην αξιολόγηση της επιστημονικής προσφοράς του Κούμα. Η καθηγήτρια της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ελευθερία I. Νικολαΐδου στο σύγγραμμά της, επιγραφόμενο «Η ρουμανική προπαγάνδα...» (Α', 1995,22'), γράφει: «Τη θέση αυτή, που διατύπωσε πρώτος ο Κων. Κούμας, «Ιστορίαι των ανθρωπίνων πράξεων», τ. 12, Βιέννη 1832, σ. 520-521, υποστηρίζει σθεναρά κι ο Απ. Ε. Βακαλόπουλος, «Ιστορία του Νέου Ελληνισμού», τ. 1, θεσσαλονίκη 1974, β' εκδ., σ. 35 κ.εξ. και επανεβεβαιώνει με σοβαρά επιχειρήματα ο Λαζάρου, «Η Αρωμανική», ό.π. σ. 91-114 και η Μαρία Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, «Συμβολή στην έρευνα για την εθνολογική κατάσταση της Μακεδονίας πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους», Δωδώνη, τευχ. Α', τ. 20 (1991), σ. 351». Ο δεύτερος τιμάται με πρόσθετη σημείωση: «Στις εργασίες του Λαζάρου δημοσιεύεται πλήρης ελληνική και ξένη βιβλιογραφία γύρω από κάθε πτυχή του Κουτσοβλαχικού ζητήματος.
Συντριπτικά επιχειρήματα για «αντίπαλες» θέσεις περιέχει η πρόσφατη μελέτη του Καταγωγή και επίτομη ιστορία των Βλάχων της Αλβανίας, Ηπειρωτικό Ημερολόγιο τ. 15 (1993-94) σ. 427 κ.εξ. Τα επιχειρήματό του αναφέρονται τόσο στην καταγωγή των Κουτσοβλάχων όσο και στην πληθυσμιακή κατανομή τους, ιδιαίτερα στο χώρο της Αλβανίας».
Οι προφυλακές του ΚΕΜΟ ενοχλούνται προ αποδεικτικών ελληνικής - εθνικής - ενότητας. Ιδίως, όταν αναδύονται μεταξύ πληθυσμών με διγλωσσία και αλλογλωσσία ή και διαφορά θρησκεύματος. Γι' αυτό σπάνια ή σχεδόν διόλου μνημονεύουν τους ειδικούς επιστήμονες, Ελληνες και αλλοεθνείς, στους οποίους οφείλονται.
Ο Ιταλός εθνολόγος Giovanni Amadori-Virgili εξηγεί τι είναι οι σλαβόφωνοι της Μακεδονίας: «...cioé greci che avendo perduto coma lingua famigliare il greco - par timoré di perse - cuzioni turcha -...». Και συμπληρώνει: «I Greci slavofoni della Macedonia manifestano col loro ataccamento alle tradizioni ed alle coltura ellenlca, col loro sentimenti patriotici la loro ferma volunta d'essere Elleni». Ο Ελβετός εθνομουσικολόγος Samuel Baud-Bονy συμπεραίνει: «Έτσι η εθνομουσικολογία θα επιβεβαίωνε και εδώ τα συμπεράσματα των ανθρωπολόγων: "Οι Σλαβόφωνοι και οι Ρωμανόφωνοι της Ελλάδας είναι στην απόλυτη πλειονότητα τους απόγονοι αυτόχθονος πληθυσμού"» (Weigand, Β' 37e9).
Ο αρχαιολόγος και εθνογράφος Artur Evans εξ αφορμής της ψευδεπαναστάσεως του Ιλιντεν (1903) ως απεσταλμένος της Ευρώπης διαπιστώνει και αναφέρει ανυπαρξία «Μακεδόνων σλαβογενών» και συνακόλουθα απορρίπτει τους όρους «μακεδονικός λαός» , «μακεδονική εθνότης». Τις διαπιστώσεις επικαλείται το 1968 δικαιολογώντας κιόλας τις ελληνικές διαμαρτυρίες και ο βαλκανολόγος, στην υπηρεσία της Ιταλίας, τ. υπουργός της Ρουμανίας C. Papanace, καταγόμενος από Βέροια (Παρνασσός, ΛΟ', 1997, 2157, Ανάτ.).
Εξ άλλου κατά την καταγραφή των σλαβικών λαών και γλωσσών με πρωτοβουλία του τσάρου της Ρωσίας, τον 19ο αιώνα, δεν συμπεριλαμβάνονται Μακεδόνες Σλάβοι. Ήδη το 1994, μετά τριακονταετές πρόγραμμα περατώθηκε η Παλαιογενετική έρευνα για τους λαούς της Ευρώπης με απουσία επίσης Μακεδόνων Σλάβων. Στον δε παρατιθέμενο χάρτη ο Ελληνισμός των Βαλκανίων απεικονίζεται σε διαστάσεις ανάλογες με εκείνες του Ιωάννου Λυδού (6ου αιώνα), που επισημαίνει και αλλογλωσσία Ελλήνων (λατινοφωνία). Επειτα επαυξάνεται από τον απεσταλμένο του Πάπα Ισίδωρο Σεβίλλης (7ο αιώνα), πανεπιστήμονα και εν συνεχεία αρχιεπίσκοπο Ισπανίας, ο οποίος το Ιλλυρικόν αποκαλεί Graeciam. Πιστευτή έως και 19ο αιώνα διατηρείται η δυναμική του Ελληνισμού στα Βαλκάνια χάρη και στον Τσέχο καθηγητή του Πανεπιστημίου Σόφιας με την ομώνυμη «Γραμμή Jirecek». Εν τέλει ο σύγχρονος μας καθηγητής του Πανεπιστημίου Πάδοβας Lorenzo Braccesi ολοκληρώνει την απεικόνιση του Ελληνισμού των Βαλκανίων σε σύγγραμμά του, ευγλωττότατα επιγραφόμενο, Grecita adriatica, το οποίο εμπλουτίζει και διευρύνει σε συνεργασία με την καθηγήτρια Benedetta RossignoIi συγγράφοντας το καταπληκτικό και επιγραφικά: Hellenikos Kolpos. Supplemente a Grecita adriatica, Roma 2001, εννοώντας ελληνικό κόλπο την Αδριατική!
Για το ΚΕΜΟ όλα τα παραπάνω αποτελούν terra Incognita ή παραβλέπονται εσκεμμένα, όπως όσα και σε πολύ επίτομη θεώρηση των Βαλκανίων εκθέτει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Σορβόννης Α. Blanc, που γνωρίζει την παρουσία Αρβανιτών, Βλάχων κ.λπ. στον ελλαδικό χώρο και εν τούτοις καταλήγει τονίζοντας: L' Etat le plus uni, le plus homogène est le grec και απλοελληνιστί το πιο ενιαίο, το πιο ομογενές κράτος είναι το ελληνικό!
Όμως το ΚΕΜΟ δρα διαλυτικά. Στη Λάρισα είχε καλέσει τον διαβόητο Jean Périfan (Γιάγκο Περήφανο), γόνο εγκατεστημένων στη Βουλγαρία θυμάτων της προπολεμικής ρουμανικής προπαγάνδας, ο οποίος από το 1980 με μισελληνικό φυλλάδιό του καλεί τους διεθνείς οργανισμούς να σπεύσουν για τη σωτηρία 1.500.000 (!) Βλάχων, χωρίς κανένα αίτημα ή έκκληση τους. Διότι αισθάνονται και είναι Έλληνες, διεπιστημονικά δε και διά βίου αποδεικνύεται η ελληνικότητά τους, όπως απτότατα πιστοποιείται και σε νωπή συλλογική (Αχ. Λαζάρου, Ρίτα Λαζάρου-Παναγάκη, Λεωνίδας Τζημοζιώγας, Δημ. Τσακτάνης) συγγραφή Οι Ελληνογενείς Βλάχοι της Ενώσεως Βλάχων Επιστημόνων και της Επιτροπής Ενημερώσεως επί των Εθνικών θεμάτων με χορηγό την Αστική Πολιτιστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΕΛΛΑΣ - ΚΟΣΜΟΣ.
Στη Λιβαδειά το ΚΕΜΟ, όπως τάχα καθησυχαστικά σημειώνει στα «Δεκάχρονά» του, δεν παρέλειψε την αποστολή προσκλήσεως στις τοπικές αρχές, διορθώνοντας, το δήθεν λάθος, που διέπραξε στη Λάρισα, χωρίς οποιαδήποτε επίπτωση στην επιδότηση, διόλου ευκαταφρόνητη για ένα εικοσιτετράωρο, 11.000.000 δρχ. Ωστόσο υπέπεσε σε χειρότερο. «Εμπιστεύθηκε» σε διακεκριμένο, αλλά άσχετο με το θέμα της μάζωξης, δημοσιογράφο μεγάλης αθηναϊκής καθημερινής εφημερίδας, ανεπιστημονικές φαντασιώσεις σαν πορίσματα επιστημονικού συνεδρίου, τα οποία και δημοσιεύθηκαν. Όμως, όταν επακολούθησε ριζική αναίρεση, διάψευση, το ΚΕΜΟ αποσβολώθηκε αφήνοντας εντελώς ακάλυπτο τον εύπιστο παραλήπτη προπαγανδιστικών φληναφημάτων. Ιδού δείγματα και δήγματα, που διαχέουν δέος!
I. ~ «Σήμερα πάνω από δύο εκατομμύρια Ελληνες έχουν αρβανίτικη καταγωγή», με ατεκμηρίωτο υπαινιγμό ότι οι Αρβανίτες δεν είναι... Έλληνες!
Αυτά ακούσθηκαν στην αίθουσα και από τους τοπικούς άρχοντες της Λιβαδειάς; Εύλογο θα ήταν το ερώτημα, καθώς και η συνέχεια: Μάλλον όχι...
II. ~ Στη δεύτερη πρόταση του προλόγου του δημοσιεύματος εξαγγέλλεται: «Στα εδάφη της χώρας μας βρήκαν φιλοξενία δεκάδες φυλές...»! (Η Καθημερινή, 20.12.1998,41).
Λοιπόν, αν οι «ξένοι» στην Ελλάδα είναι περίπου 4.000.000 εκ. μόνον από δύο «φυλές» (1.500.000 Βλάχοι του Perifan και υπέρ τα δύο εκατ. Αρβανίτες του ΚΕΜΟ), δεν απομένουν περιθώρια για Έλληνες, αν τυχόν ισχύουν οι δεκάδες των δήθεν ξένων φυλών! Ασφαλώς επέρχεται ολοσχερής αφανισμός των Ελλήνων. Αυτόν επιδιώκει με τα «συνέδριά» του το ΚΕΜΟ; Αντικαθιστά τον Ιωάννη Μουράτη;
Για την υπεύθυνη και απόλυτα επιστημονική παρουσίαση των Εθνικών και Μειονοτικών θεμάτων η Επιτροπή Ενημερώσεως ανέθεσε στους Αχιλλέα Γ. Λαζάρου και Ρίτα Λαζάρου-Παναγάκη ειδική συγγραφή, της οποίας πλέον η τρίτη έκδοση διατίθεται από τον Εκδοτικό Οίκο Κυρομάνος Θεσσαλονίκης (Προξένου Κορομηλά 42).
* Ρωμανιστής Βαλκανολόγος, Δρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Chargé de cours â la Sorbonne (Paris IV), Καθηγητής Παραγωγικών Σχολών.
Γιατί δεν ξεμπροστιάζετε το ΚΕΜΟ, ώστε να μην μπορεί πλ'έον να επικαλείται "επιστημοσύνη"; Είναι πολλά τα φραγκουλίνια.....
ΑπάντησηΔιαγραφή